HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM PROGRAMI



VİZYON:
Türkiye’de ve küresel ölçekte meslek yüksek okulları arasında ismi anılır bir program hâline gelebilmek ve mezunlarının dünyanın her yerinde kolayca iş bulabildiği saygın bir bölüm olabilmek.
MİSYON: Sahip olduğu eğitim kalitesi, disiplini ve altyapısı ile öğrenciler arasında tercih edilen bir program olabilmek. Ahlakî değerlere sahip, özgüvenli, gelişen ve değişen teknolojiye uyum sağlayabilen sorumluluk sahibi, yenilikçi ve  özgüveni yüksek meslek elemanları yetiştirebilmek.
PROGRAM DİLİ: Türkçedir.
PROGRAM SÜRESİ: İki yıldır.
KABUL KAYIT KOŞULLARI: Akredite olmuş lise ve dengi okul mezunlarının, Yüksek Öğretim Kurumları ve Karabük Üniversitesi mevzuatının gerektirdiği şartları yerine getirmek.
MEZUNİYET KOŞULLARI: Programın başarıyla tamamlanabilmesi için derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, zorunlu staj şartlarının yerine getirmek ve 2.00 ağırlıklı not ortalamasını elde etmek gerekmektedir.
DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARINA GEÇİŞ: Ön lisans programlarımızı başarı ile bitiren öğrencilerimiz, ÖSYM tarafından aranan koşulları yerine getirebilmek ve Dikey Geçiş Sınavlarında başarı gösterebilmek şartları ile kendi alanlarındaki dört yıllık lisans programlarına başvurabilirler. 
PROGRAMIN TANITIMI: Yüksekokulumuzun Pazarlama, Reklamcılık ve Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümleri, tüketici ve halkın ihtiyaçlarını daha iyi anlayan ve onlara yenilikçi ürün ve hizmetler sunma görevini yerine getirirken, değer yaratma konusunda da özel kurumlara ve kamu kurumlarına yardımcı olurlar.
Öğrencilerimiz bölümümüzde, tüketicilerin bilgiye nereden ulaştıkları, buldukları bu bilgiyi nasıl kullandıklarını ve tercihlerini nasıl ve neye göre yaptıklarını öğrenirler. Eğitimleri sonunda öğrencilerimiz, ilerde çalışacakları kurumların yeni ürün geliştirme, markalaşma, müşteri ilişkilerini yönetme, reklamcılık, pazarlama ve halkla ilişkiler gibi kendi alanlarındaki kurumsal çaba ve stratejilerini oluşturmanın nasıl yapacaklarını öğrenme imkânı bulurlar. Markalaşma, iş pazarlaması, global pazarlama, dağıtım kanalları, fiyatlandırma, doğrudan ve interaktif pazarlama, satış yönetimi ve pazarlama yatırımlarına geri dönüş konuları bölümümüz çatısı altında verilen derslerden bazılarıdır.
Bölümümüz, medya ve teknolojideki hızlı değişimin etkilerini tanımlayabilen, takip eden ve bu alanda deneyimli çalışmalar yapmış akademisyenlerden oluşan prestijli bir ön lisans programıdır. 
PROGRAMIN AMACI: Bu programın amacı teknolojinin günden güne geliştiği günümüz dünyasında çağın gereksinimlerini yerine getirebilen, Pazarlama, Reklamcılık ve Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanlarında teorik bilgilerle birlikte pratik becerileri de kazanabilmiş, güncel teknolojiyi kullanabilen, yenilikçi, 21. asrın gerektirdiği son endüstriyel devrimleri takip edebilen ve bu çağın iletişim araçlarını optimum bir şekilde kullanabilen elemanlar yetiştirmektir.
İSTİHDAM OLANAKLARI: Pazarlama programı mezunları özel sektörde pazarlama, halkla ilişkiler, ar-ge, lojistik, reklam ve satış bölümlerinde çalışabilirken, Reklamcılık ve Halkla İlişkiler ve Tanıtım programı mezunları özel sektördeki bu alanlarla birlikte reklam ve halkla ilişkiler ajansları, medya şirketleri ve basın kuruluşlarında istihdam edilebilmektedirler. Tüm bu özel sektör olanaklarına ek olarak öğrenciler, Kamu Personeli Seçme Sınavında başarı gösterebilmeleri hâlinde kamuda da çalışma imkânına sahip olabilmektedirler.